W terminie 06-17 październik Małopolski Cech Optyków zorganizował kolejna wycieczkę integracyjną połączoną z zwiedzaniem jednych z największych targów optycznych świata: INTERNATIONAL OPTICAL FAIR TOKYO.

W Japonii plan zwiedzania był wyjątkowo obszerny, bo na początek samo miasto Tokio liczące około 40 mln ludzi wywołało skrajne emocje. Zwiedzanie rozpoczęiliśmy od wizyty na słynnym targu Tsukiji, gdzie przekonaliśmy się co trafia na japońskie stoły i do najlepszych restauracji. Następnie odwiedziliśmy elegancką dzielnicę Ginza oraz przejechaliśmy zawieszoną na wysokości kilkunastu metrów zdalnie sterowaną Kolejką Yurikamome. Z jej pokładu zobaczyliśmy m.in. nowoczesną dzielnicę drapaczy chmur Shiodome, Most Tęczowy I Zatokę Tokijską. Celem naszej podróży była futurystyczna wyspa Odaiba, gdzie spotkaliśmy się m.in. z robotami humanoidalnymi Otonaroid oraz odwiedzimy Toyota Mega Web Center. Następnym punktem zwiedzania było Shinjuku, Administracyjna stolica Metropolii Tokijskiej. Wieczorem odwiedziliśmy kolorową dzielnicę rozrywki Kabuki-Cho.

EDO to dawna nazwa Dzisiejszej stolicy Japonii, która nawiązuje również do okresu historycznego (XVII–XIXw), kiedy Japonią rządzili szogunowie z rodu Tokugawa. Był to czas izolacji Japonii od reszty świata, ale również czas rozkwitu kulturowego. Tokio zostało doszczętnie zniszczone podczas II WŚ dlatego w mieście nie można zobaczyć zabytkowych budynków. Te, które ocalały zostały przeniesione do Edo-­Open Air Museum, które również odwiedziliśmy. Następnie udaliśmy się do tradycyjnej dzielnicy Asakusa, gdzie niegdyś kwitło artystyczne życie Edo. To Tutaj m.in. powstał pierwszy teatr kabuki, tworzono drzeworyty Ukio‐e, to także miejsce, gdzie niegdyś istniała Yoshiwara – Dzielnica uciech. Dzisiaj do klimatu dawnych dni nawiązuje Świątynia Sensowi oraz Nakamise, handlowe uliczki otaczające świątynię. Dzień zakończyliśmy wizytą przed Pałacem Cesarskim.

Kamakura miejscowość, która była siedzibą pierwszego szogunatu utworzonego w XIIw. Przez wpływowy ród Minamoto. Pierwszy Japoński szogun był niezwykle religijny, toteż miasto szybko stało się kolebką japońskiego buddyzmu. Dziś w Kamakurze zobaczyć można ogromne, liczące kilka set lat klasztory. Odwiedziliśmy te najpiękniejsze i najbardziej charakterystyczne: Kenchoji – najważniejszy klasztor zen ze słynną salą medytacyjną oraz ogrodem Karensui, Daibutsu‐do, gdzie stoi ogromny posąg Buddy oraz Hessa-dera, kompleks świątynny poświęcony bogini Kanon.

Następnie przejechalismy do malowniczej, położonej na wyspie miejscowości Enoshima. Na wyspie oprócz przepięknych widoków podziwialiśmy chram shintoistyczny poświęcony bogini mórz i ocean Benzen oraz jaskinię smoka, który ponoć był jej kochankiem. Dzień zakończyliśmy nad Oceanem Spokojnym, gdzie dla chętnych była możliwość kąpieli.

Hakone jest miejscowością wypoczynkową położoną na terenie parku narodowego Fuji–Hakone. Jest To bardzo popularna wśród turystów destynacja ze względu na fakt, że można z niej podziwiać w pogodny dzień majestatyczny wulkan Fuji. Jedną Z atrakcji Hakone jest dolina Owakudani, gdzie mogliśmy obserwować działalność wulkaniczną. Hakone jest także mekką miłośników kąpieli w źródłach termalnych. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od rejsu statkiem po jeziorze wulkanicznym Ashinoko, skąd widać wulkan Fuji, następnie wjechaliśmy kolejką linową do doliny Owakudani. Tu na szczycie w towarzystwie czynnego wulkanu skosztowaliśmy upieczone w lawie jajka. Następnie zjechaliśmy kolejką linową oraz wąskotorową z drugiej strony góry. Dzień zakończyliśmy w zabytkowym kurorcie Hakone Yumoto, oraz relaksem w źródłach termalnych. Niecodziennym doświadczeniem były kąpiele w sake, kawie, winie

Zupełnie inny klimat panował na niezatłoczonych ulicach Jokohamy. Tam wieczorny spacer po chińskiej dzielnicy pokazał zupełnie inne oblicze a także inne smaki Japonii.

Po atrakcjach związanych z targami oraz samym gigantycznym miastem Tokio, uczestnicy wyjazdu zmienili nieco otoczenie i wybrali się samolotem do stolicy Korei Południowej Seulu. To ponad 12 milionowe miasto również dostarczyło ciekawych wrażeń i niecodziennych doświadczeń.